Návod som kúpil v pondelok a môj prvý predaj sa uskutočnil hneď na ďalší pondelok – čiže od prečítania po prvý predaj za 7 dní. :) Pre začiatočníka je tento e-book výborný štartovací krok.
Ak ste už niekedy posielali nejaký balík, určite ste sa už stretli s tým, že adresátovi nebol úspešne doručený.
Nevedeli ste, kde sa balík nachádza, či sa niekde stratil alebo ste zadali nesprávnu adresu.
Jednou z možností, ako tomu čo najlepšie predísť, je využívať službu, cez ktorú sa dá vaša zásielka sledovať.
Na základe tohto sledovania presne viete, kde sa vaša zásielka nachádza a či bola adresátovi úspešne doručená.
Ako a kde sa dá vaša zásielka sledovať, si ukážeme v tomto článku.
Možno si teraz vravíte, že využívať sledovanie je zbytočné.
No nie je tomu tak.
Áno, je síce pravda, že ak posielate cez Slovenskú poštu, tak za túto službu sa platí pár eur naviac, avšak naozaj sa to oplatí.
Vďaka sledovaniu sa vyhnete zbytočným problémom a tým aj ušetríte nemalú časť peňazí.
1) Svoje zásielky máte omnoho viac pod kontrolou a v prípade nejakých problémov môžete ihneď reagovať.
Viete, kde presne sa nachádzajú a či už boli zákazníkom úspešne doručené.
2) V prípade, že by bol váš zákazník podvodník a žiadal by od vás vrátiť peniaze späť, eBay mu vďaka sledovaniu túto jeho „reklamáciu“ neuzná.
Vy tak neprídete ani o svoj produkt a ani o peniaze.
3) Sledované zásielky sú označené číslom a pracovníci prepravnej spoločnosti na ne dávajú väčší pozor.
Znamená to, že máte lepšiu kvalitu doručenia.
4) Ak sa zásielka niekde po ceste stratí, automaticky máte nárok na reklamáciu (pri využívaní Slovenskej pošty).
Znamená to, že buď váš zákazník dostane svoj produkt alebo vám pošta vráti určitú časť peňazí (niekedy aj viac, ako je hodnota zásielky).
5) Vaši zákazníci budú omnoho pokojnejší, ak im hneď po odoslaní poskytnete dôkaz o tom, že ste produkt naozaj poslali.
Predajcovia na eBay, ktorí poskytujú sledovacie čísla, sú v očiach zákazníkov omnoho dôveryhodnejší.
Keď som s predajom na eBay ešte len začínal, svoje produkty som posielal len tak bez sledovania a s kvalitou doručenia som nebol vôbec spokojný.
Veľmi veľa zásielok sa po ceste strácalo, mal som samé reklamácie a často som musel zákazníkom vrátiť ich peniaze.
Často som teda prišiel aj o svoj tovar a aj o peniaze.
Začal som teda využívať sledovanie zásielok a kvalita doručenia sa omnoho zlepšila.
Teraz mám reklamácií len veľmi málo a neprichádzam tak ani o svoje produkty a ani o peniaze.
Ak využívate Slovenskú poštu, odporúčam vám začať používať elektronický podací hárok (EPH).
Je to služba Slovenskej pošty, do ktorej si len skopírujete dodaciu adresu vášho zákazníka, vytlačíte si vygenerovaný štítok a nalepíte ho na balík.
Ak ešte nemáte účet v EPH, môžete si ho vytvoriť cez túto stránku.
Slovenská pošta vám automaticky vygeneruje podacie číslo vášho balíka.
Toto podacie číslo slúži zároveň aj ako sledovacie číslo:
V tomto príklade je teda sledovacie číslo: RF188374895SK
Ak by nastal nejaký problém s doručením a zákazník by žiadal napr. peniaze späť, toto číslo budete využívať na dokazovanie, že ste balík naozaj poslali.
Poslané balíky sa dajú sledovať viacerými spôsobmi:
1) Priamo vo vašom účte v EPH
Stačí sa prihlásiť a v časti „Odoslané“ si viete nájsť zásielky, ktoré ste poslali.
Pri každej zásielke máte napísané, či už balík bol doručený:
2) Cez stránku http://tandt.posta.sk/
Do kolónky „Zadajte sledovacie číslo zásielky“ zadajte svoje sledovacie číslo, stlačte Enter a ihneď vám ukáže detaily o vašom balíku:
3) Cez stránku http://www.17track.net/
Táto stránka je vo viacerých jazykoch, čo je veľká výhoda.
Do kolónky na titulnej stránke vložte sledovacie číslo, kliknite napravo na „Sledovať“ a ihneď vám ukáže detaily o vašom balíku:
Pri komunikácii so zákazníkom vám odporúčam vždy využívať stránku http://www.17track.net/, pretože váš zákazník môže byť z ktorejkoľvek časti sveta a na tejto stránke si vie vybrať jazyk, ktorý mu najviac vyhovuje a ktorému rozumie.
Pri predanom produkte máte cez možnosť „Tracking number“ pridať sledovacie číslo.
Kliknite na „Add/Edit“:
Na ďalšej stránke vyplňte údaje nasledovne:
1. krok – Do kolónky Tracking number vložte sledovacie číslo
2. Krok – Do kolónky Courier vložte stránku http://www.17track.net/
3. Krok – Kliknite na tlačidlo Save
Tým sa pridá vaše sledovacie číslo na eBay a zákazník si bude môcť svoju zásielku pohodlne sledovať cez stránku http://www.17track.net/.
Ak chcete, môžete sledovacie číslo poslať svojmu zákazníkovi aj cez správu na eBay.
Stiahnite si 5-krokový návod a zistite, ako začať predávať na eBay aj bez predchádzajúcich skúseností a bez vysokej investície.
Ak to chcete skúsiť, stiahnite si návod:
5 jednoduchých krokov ako zarábať na eBay.
Tento návod je úplne zdarma a pomôže vám spraviť si predstavu o tom, čo musíte spraviť, aby sa vám na eBay darilo.
Kliknite na tlačidlo a získajte svoj návod:
Zhrnutie
Pri predaji na eBay jednoznačne využívajte sledovanie zásielok.
Má to niekoľko veľmi dôležitých výhod a celkový predaj bude pre vás jednoduchší a bezproblémový.
Nezabudnite vždy nahrať sledovacie číslo aj na eBay, aby si váš zákazník vedel svoju zásielku pohodlne sledovať online.
Prajem vám čo najviac úspešných predajov.
Ak sa vám tento článok páčil, tak ho zdieľajte aj so svojimi kamarátmi a známymi na facebooku. Pravdepodobne pomôže aj im. :)
Ak by ste potrebovali ohľadom posielania alebo sledovania zásielok poradiť, kontaktujte ma alebo píšte dole do komentárov. Rád vám pomôžem.
– Andrej
Ďalšie články: