Máte nejaké otázky? Zavolajte mi: 0949 460 353

(Pád na hubu 2) Ako som na eBay dostal negatívne hodnotenie

predaj ebay slovensko negativne hodnotenie

Druhý článok zo série s názvom Pád na hubu.

V tomto článku vám ukážem, ako som na eBay dostal od nespokojného zákazníka negatívne hodnotenie a ako sa tomu vyhýbať.

O čom je séria článkov s názvom Pád na hubu?

Rovnako ako každý človek, ktorý sa púšťa do niečoho nového a neznámeho – aj ja som na začiatku predaja na eBay spravil veľmi veľa chýb, z ktorých som sa poučil.

Postupne budem vyberať tie najzaujímavejšie chyby, pády a sklamania a napíšem o nich články.

Túto sériu článkov som nazval Pád na hubu.

V dnešnom článku zo série Pád na hubu vám ukážem, ako som vlastnou chybou zapríčinil to, že môj zákazník bol nespokojný a kvôli tomu mi zanechal negatívne hodnotenie.

Bol to pre mňa šok, keď som zbadal, kvôli čomu som toto negatívne hodnotenie dostal.

Každopádne som sa z toho poučil a dnes sa podobným veciam snažím vyhýbať.

Čo to je? Dozviete sa v tomto článku.

 

Čo je to negatívne hodnotenie

Negatívne hodnotenie na eBay znamená niečo ako výstraha pred ostatnými zákazníkmi.

Je to podobné ako referencia od zákazníka, ktorý sa sám rozhodne, či vám dá pozitívne, neutrálne alebo negatívne hodnotenie.

 

Negatívne hodnotenia vyzerajú takto:

 

ebay negativne hodnotenie

 

Každé hodnotenie, ktoré dostanete, je viditeľné pre všetkých členov eBay-u.

Preto je potrebné získavať čo najviac pozitívnych a čo najmenej negatívnych hodnotení.

Čím viac negatívnych hodnotení máte, tým je vaša povesť na eBay horšia.

S tým samozrejme súvisí aj to, že máte menej predajov, pretože ľudia majú strach od vás nakúpiť, aby nezostali oklamaní.

A netreba zabudnúť poznamenať aj to, že ak budete dostávať len negatívne hodnotenia a žiadne pozitívne, eBay vám pozastaví váš účet a s predajom ste skončili.

Ebay si zakladá na vysokej kvalite predajcov, takže negatívnym hodnoteniam sa vždy snažte vyhýbať čo najlepšie, ako to ide.

 

Aj ja som to zažil...

Jedného dňa som sa prihlásil do svojho eBay účtu a zistil som, že jeden môj zákazník mi dal negatívne hodnotenie.

Bol som v šoku, pretože som ho dostal za úplnú blbosť – za to, že pri produkte nebol jeden kartón, ktorý tam od výroby má byť.

Tento kartón som do balíka nedal, pretože som si povedal, že je tam zbytočný a že aj tak ho zákazník vyhodí.

Nikdy by ma nenapadlo, že kvôli takejto maličkosti budem mať problémy.

A žiaľ, doplatil som na to tým, že som schytal negatívne hodnotenie.

 

Komunikácia so zákazníkom

Svojmu zákazníkovi som hneď napísal správu, kde som sa mu ospravedlnil a povedal som mu, že ma to mrzí.

Produkt nebol nijak poškodený, ale prišiel úplne v poriadku a bez problémov sa dal používať.

Jediná chyba bola to, že pri produkte nebol kartón, ktorý tam od výroby má byť.

Môj zákazník svoj objednaný produkt dobre poznal a vedel, že tam má byť aj tento kartón a keďže tam nebol, tak mi kvôli tomu zanechal negatívne hodnotenie.

Možno chcel tento produkt niekomu darovať a bolo mu blbé ho darovať bez kartónu...

Presné detaily neviem.

Môj názor bol ale taký, že negatívne hodnotenie som si nezaslúžil.

 
Ebay a negatívne hodnotenia
 

Negatívne hodnotenia sa na eBay dostávajú za omnoho horšie veci, ako sú napríklad:

– zákazníkovi pošlete fake produkt

– zákazníkovi neodpovedáte na správy a neriešite jeho problémy

– zákazníkovi nechcete vrátiť peniaze

– zákazník svoj produkt nedostal a vy na to kašlete

– oklamali ste zákazníka

- ...a ďalšie väčšie problémy

 

To, že pri konkrétnom produkte nebol kartón, nebola podľa mňa až taká hrozná vec a tak som sa snažil tento problém rozumne vyriešiť.

Po výmene pár e-mailov sme sa nakoniec dohodli na tom, že zákazník teda negatívne hodnotenie zmení na pozitívne a problém sa vyriešil.

Bol som rád, pretože negatívnym hodnoteniam sa odjakživa snažím čo najviac vyhýbať a mrzelo by ma, ak by som ho dostal len kvôli tomu, že som do balíka nedal nejaký kartón.

 
Aké z toho plynie ponaučenie?

Vždy pošlite zákazníkovi presne taký produkt, aký má byť z výroby.

Nesnažte sa ho dávať do iných obalov, nevyhadzujte rôzne letáky, kartóny, či etikety.

Zákazník môže svoj objednaný produkt veľmi dobre poznať a ak mu tam niečo bude chýbať, nemusí sa mu to páčiť.

Áno, vo väčšine prípadoch to je úplný detail, ktorý vôbec nemá vplyv na používanie produktu.

Ale zákazník to môže brať tak, že produkt bol napríklad už otvorený alebo dokonca používaný.

Takže ak sa chcete vyhnúť zbytočným problémom a nechcete dostávať negatívne hodnotenia, svojmu zákazníkovi pošlite presne to, čo si objednal aj so všetkým, čo k danému produktu patrí.

Zhrnutie

Ak sa chcete vyhýbať negatívnym hodnoteniam, tak buďte naozaj seriózny predajca.

Snažte sa pozrieť na vaše služby očami zákazníka.

Buďte k svojim zákazníkom ľudský a budú ľudskí aj oni. :)

 

Prajem vám čo najviac úspešných predajov bez zbytočných problémov.

Ak sa vám tento článok páčil, tak ho zdieľajte aj so svojimi kamarátmi a známymi na facebooku. Pravdepodobne pomôže aj im. :)

Ak by ste potrebovali niečo ohľadom predaja na eBay poradiť, kontaktujte ma alebo píšte dole do komentárov. Rád vám pomôžem.

– Andrej

 

Ďalšie články:

ako predavat na ebay, andrej madala, predavame na ebay, predaj na ebayAndrej Madala
expert na eBay

Pomáham a radím ľuďom, ako si môžu vybudovať reálne podnikanie na portáli eBay aj bez predchádzajúcich skúseností a s čo najnižšou počiatočnou investíciou.

Viac o Andrejovi

Povedali o mne:

Mojou hlavnou prekážkou pred kúpou návodu bola vysoká cena. Investíciu však neľutujem. Všetky informácie sú na jednom mieste pekne pokope a niektoré veci sa mi viac objasnili, pretože sú rozpísané konkrétnejšie.

E-book som kúpil v pondelok a môj prvý predaj sa uskutočnil hneď na ďalší pondelok – čiže od prečítania po prvý predaj za 7 dní. :) Pre začiatočníka je tento e-book výborný štartovací krok.

Martin Bratislava

Celý kompakt návodu má skvelú postupnosť, dôslednosť, originalitu a sú v ňom obsiahnuté všetky potrebné informácie. Poradenstvo je tiež maximálne kvalitné, výstižné, až pútavé. Po navrhnutí Andrejovej stratégie som predal za 2 dni až 9 kusov môjho produktu. Vidieť a cítiť, že je vo svojom fachu s praxou.

Marcel Nitra

Na začiatku som váhal, či sa jedná o kvalitné spracovanie tohto e-booku... Kúpu ale rozhodne neľutujem. Kniha naozaj človeku pomôže, dozvie sa tu prakticky všetko potrebné a ušetrí ho to veľa chýb a tápania. Predajca vychádza v ústrety a ochotne odpovie na nejasnosti. Určite odporúčam.

Martin Urban Horná Streda

Začnite predávať a zarábať na eBay

Stiahnite si ZDARMA video-návod
Ako zarábať na eBay
a zistite, ako úspešne
predávať na tomto portáli.