Máte nejaké otázky? Zavolajte mi: 0949 460 353

Čo robiť, ak vášmu zákazníkovi na eBay mešká doručenie balíka

ebay ako poslat tovar do zahranicia

Je jasné, že keď predávate na eBay a posielate svoje produkty po celom svete, tak skôr či neskôr sa stane, že bude meškať doručenie balíka vášmu zákazníkovi.

Ako to čo najlepšie vyriešiť, aby bol váš zákazník spokojný?

Ako seriózny predajca by ste sa mali k tomu postaviť čelom a nesnažiť sa pred tým ujsť.

Snažte sa vžiť do kože vášho zákazníka a podľa toho mu poskytovať kvalitný servis.

Veď ako by na vás pôsobil predajca, ktorý by vaše otázky a správy ignoroval? Asi nie moc seriózne a preto to nerobte ani vy.

V tomto článku si ukážeme, ako postupovať, ak ste predali svoj produkt na eBay a zásielka ešte stále nebola vášmu zákazníkovi doručená.

 

Prečo niekedy mešká doručenie zásielok?


Samozrejme, dôvodov môže byť viac:

1. Prepravná spoločnosť má naraz veľa balíkov a kvôli tomu ich nestíha doručiť včas.
 

2. Vaša zásielka je príliš malá a niekde sa pri preprave zapatrošila alebo nebodaj stratila.
 

3. Vybrali ste si lacnú a veľmi pomalú službu prepravy zásielky.
 

4. Zásielka sa môže zdržať na colnici za účelom colného konania.
 

5. Váš zákazník nebol počas doručovania balíka na adrese zastihnutý a tak je balík dočasne uložený niekde na miestnej pošte.
 

6. Zadali ste nesprávnu adresu doručenia.
 

7. Pracovníci prepravnej spoločnosti váš balík drzo otvorili a poslaný produkt si nechali.
 


Nech znejú tieto dôvody akokoľvek nezmyselne a absurdne, avšak s týmto všetkým som sa už v praxi stretol.
 

Ak chcete vedieť, kde sa vaša zásielka nachádza a či už bola doručená, vždy využívajte službu, pri ktorej sa dajú vaše zásielky sledovať.

Ak pošlete produkt len tak bez sledovania, nikdy sa o nej už nič nedozviete.

Ani pracovníci prepravnej spoločnosti vám túto zásielku už nikdy nevypátrajú, pretože nemá žiadne označenie.

A keďže vaša zásielka nemá žiadne označenie, veľmi ľahko sa môže stať to, že nejaký drzý pracovník si váš balík otvorí a vami poslaný produkt si pokojne nechá.

Áno, je to maximálna drzosť, ale takéto prípady sa bežne stávajú.

 

Čo teda robiť, ak zákazník svoj produkt ešte nedostal?

Ak vám nejaký zákazník na eBay napíše e-mail alebo správu, že mu jeho produkt ešte nebol doručený, odporúčam držať sa tohto postupu:

 

1. Upokojte zákazníka

V prvom rade svojho zákazníka upokojte. Povedzte mu, že jeho zásielka je už na ceste k nemu a čoskoro mu bude doručená.

 

2. Poskytnite dôkaz

Vždy majte po ruke sledovacie číslo konkrétneho balíka, pri ktorom bude jasne napísané, že nemáte len plané reči a že jeho produkt je naozaj už na ceste k nemu.

 

3. Zistite, kde sa produkt nachádza

Niekedy to je napísané priamo pri sledovacom čísle, inokedy je potrebné zavolať do prepravnej spoločnosti a zistiť, kde sa balík momentálne nachádza.

Ak vyžívate Slovenskú poštu, stačí zavolať na bezplatnú infolinku 0800 122 413, nadiktovať sledovacie číslo a vo väčšine prípadoch vám budú vedieť povedať, čo sa so zásielkou stalo.

 

4. Všetky tieto informácie pošlite zákazníkovi

Čo najskôr dajte vedieť svojmu zákazníkovi, čo ste o balíku zistili. Určite ho nenechajte čakať týždeň na vašu odpoveď.

Ak zákazník bude vidieť, že ste si dali námahu s tým, aby ste zistili, kde sa jeho produkt nachádza, bude k vám omnoho milší.

 

5. Navrhnite férové riešenie

Ak je produkt dlhodobo nedoručiteľný, poprípade sa niekde po ceste stratil, tak zákazníkovi navrhnite nejaké riešenie, ktoré bude z vašej strany férové.

Môžete mu ponúknuť napr. vrátenie peňazí alebo poslanie ďalšieho produktu.

 

Treba mať z toho strach?

Netreba... :)

Z mojich skúseností viem, že takýchto prípadov sa stáva málo.

Avšak je dobré o tom vedieť, aby ste nezostali potom prekvapení, keď vám zákazník napíše, že svoj produkt ešte nedostal.

Najčastejší dôvod, prečo produkt ešte nebol doručený, je ten, že zákazníci nie sú počas doručovania zastihnutí a potom si svoj balík nevyzdvihnú.

A keďže si zákazníci svoj balík nevyzdvihnú, pošta vám ho pošle naspäť.

 

Ja som s kvalitou služieb Slovenskej pošty spokojný

S pokojom na duši môžem povedať, že moje zásielky boli väčšinou bez problémov doručené.

A tie, ktoré doručené neboli, sa mi väčšinou vrátili naspäť domov.

Čiže chyba nebola v prepravnej spoločnosti, ale v tom, že zákazník si svoju zásielku nevyzdvihol.


Zhrnutie

Ak bude meškať doručenie balíka vášmu zákazníkovi, snažte sa čo najlepšie zistiť, čo sa s balíkom stalo a kedy približne bude doručený.

So zákazníkom komunikujte a v prípade, že sa zásielka stratí, navrhnite férové riešenie.

Zákazníci vašu serióznosť veľmi ocenia.

 

Prajem veľa úspechov pri doručovaní produktov.

Ak sa vám tento článok páčil, tak ho zdieľajte aj so svojimi kamarátmi a známymi na facebooku. Pravdepodobne pomôže aj im. :)

Ak by ste potrebovali ohľadom doručovania zásielok poradiť, kontaktujte ma alebo píšte dole do komentárov. Rád vám pomôžem.

– Andrej

 

Ďalšie články:

ako predavat na ebay, andrej madala, predavame na ebay, predaj na ebayAndrej Madala
expert na eBay

Pomáham a radím ľuďom, ako si môžu vybudovať reálne podnikanie na portáli eBay aj bez predchádzajúcich skúseností a s čo najnižšou počiatočnou investíciou.

Viac o Andrejovi

Povedali o mne:

Mojou hlavnou prekážkou pred kúpou návodu bola vysoká cena. Investíciu však neľutujem. Všetky informácie sú na jednom mieste pekne pokope a niektoré veci sa mi viac objasnili, pretože sú rozpísané konkrétnejšie.

E-book som kúpil v pondelok a môj prvý predaj sa uskutočnil hneď na ďalší pondelok – čiže od prečítania po prvý predaj za 7 dní. :) Pre začiatočníka je tento e-book výborný štartovací krok.

Martin Bratislava

Celý kompakt návodu má skvelú postupnosť, dôslednosť, originalitu a sú v ňom obsiahnuté všetky potrebné informácie. Poradenstvo je tiež maximálne kvalitné, výstižné, až pútavé. Po navrhnutí Andrejovej stratégie som predal za 2 dni až 9 kusov môjho produktu. Vidieť a cítiť, že je vo svojom fachu s praxou.

Marcel Nitra

Na začiatku som váhal, či sa jedná o kvalitné spracovanie tohto e-booku... Kúpu ale rozhodne neľutujem. Kniha naozaj človeku pomôže, dozvie sa tu prakticky všetko potrebné a ušetrí ho to veľa chýb a tápania. Predajca vychádza v ústrety a ochotne odpovie na nejasnosti. Určite odporúčam.

Martin Urban Horná Streda

Začnite predávať a zarábať na eBay

Stiahnite si ZDARMA video-návod
Ako zarábať na eBay
a zistite, ako úspešne
predávať na tomto portáli.